Miloš Němec, osobní stránka

Vážení čtenáři, nacházíte se v dočasném archivu starých článků. Proto tu nevidíte žádnou navigaci, vyhledávání ani další prvky.

Optimalizace stránek pro Facebook share

21.9.2009 | 3 038x přečteno | 0 komentářů TiskTisk

Facebook Nedávno jsem prohlížel statistiky návštěvnosti těchto stránek, konkrétně mě zajímalo, odkud uživatelé přicházejí. Překvapilo mě, že v seznamu prvních patnácti zdrojů figuruje i Facebook. U článků jsem žádné Facebook share tlačítko neměl, na svém Facebook profilu na stránky neodkazuji. Účet na Facebooku má v Česku milión uživatelů, tak významný potenciální zdroj návštěvnosti nelze ignorovat. Přidal jsem tedy k článkům Facebook share odkaz a zároveň stránky optimalizoval, aby byly ve Facebook share preview nabízeny skutečně relevantní informace.

Facebook share preview
Jak na to?

Základním zdrojem informací je oficiální doporučení. Český překlad je ovšem příšerný. Gregg Hilferding má na svém blogu článek Optimizing for Facebook Share Preview, který shrnuje takřka vše podstatné. V češtině lze použít článek Marka Prokopa Jsou vaše stránky Facebook-friendly?

V kostce jde o následující:

  • jako nadpis je použit obsah <meta name="title" content="Titulek stránky" />, případně přímo elementu <title>,
  • pro popis je použit <meta name="description" content="Shrunutí stránky." />, případně je vybrán první text za <p>,
  • ilustrační obrázek se bere z <link rel="image_src" href="URL obrázku" />, případně jsou nabídnuty všechny obrázky větší než 50x50px.
Zjistil jsem ještě jednu zajímavou věc. Není-li uveden <link rel="image_src" a Facebook share preview vybírá ze všech obrázků na stránce, ignoruje obrázky umístěné mezi tagy <p> a </p>. Netuším proč. Ale pokud tedy nechcete, aby se nějaký obrázek pro Facebook share nabízel, není třeba jej složitě zobrazovat pomocí Javascriptu, ale stačí zabalit do vhodně nastylovaného odstavce. I když ideální cestou je určitě použití jediného <link rel="image_src".



Diskuze:

V dizkuzi nejsou žádné příspěvky.

Vážení čtenáři, nacházíte se v archivované části webu. Diskuze byla uzavřena.


© 2003-2012 Miloš Němec. E-mail: